EĞİTİM

GEBELİK EGZERSİZLERİNİN YARARLARI

 

Gebelikte egzersiz mi dediğinizi duyar gibiyim. Aslında her zaman yapmamız gereken egzersizlerimizi kendimize dikkatli davrandığımız hamilelik döneminde ihmal etmeyelim bari. Biraz hareketin biz bu kadar faydası var ise hareketsizliğin ne kadar zararı olduğunu söylemek mi gerek ki?

Gebelikte Egzersiz

Eskiden annelerimiz daha rahat doğum yapıyorlarmış neden mi? Doğal ve zaruri egzersizden. Çamaşır yıkamak için eğil kalk, halı sil ileri geri, yerde yeme için çömel. Şimdi bu doğal hareketlerin hepsini egzersiz olarak yapmak durumunda kaldık. Modern hayat bize egzersizi artı bir zorunluluk olarak getirdi.

 

Hamilelikte egzersiz, duruş bozukluklarından tutun, ağrılara, varies kadar faydalıdır. Ayrıca normal doğumu kolaylaştırır. Vücudunuzu tanımanızı ve control etmenizi sağlar. Egzersizin ruhsal sağlığa faydası tartışılamaz. Egzersiz ile hamilelikte alacağınız kilo daha az olur. 9 – 12 kilo arası en uygunudur. Hem anneyi daha rahat kılar hem de bebeği.

 

Egzersizlere ne zaman başlanmalıdır?

Hamilelikte egzersizlere 4. Ya da 5. Ayda başlanabilir. Tıbben herhangi bir sağlık sorunu olmayan her gebe egzersiz önerilir. Egzersiz her gün yapılmalı ve zamanları artarak devam edilmelidir. Egzersizlerin ağrı vermemesi gerekir aksine tam bir gevşeme sağlaması beklenmektedir.

 

ÖNERİLEN EGZERSİZLER

 

Gebelik Egzersizleri :

  • Temel duruş pozisyonu (Şekil–1)
  • Kalça kaslarını güçlendiren egzersizler (Şekil–2)
  • Diğer kasları güçlendiren egzersizler (Şekil–3)
  • Solunum egzersizleri (Şekil–4)
  1. Sırtınızı biraz geri verin ve karnınızı dışarı çıkarın. Sonra kaslarınızı gererek kalçanızı doğrultun. Bu sırada karın kasları da olabildiğince gergin tutulmalıdır.
  2. Kalçalarınızı bir sağ, bir sol olmak üzere yukarı doğru çekin, bu arada belden yukarınızın dümdüz kalmasına dikkat edin.
  3. Bir ayağınızı yana doğru kaldırarak daireler çevirin. Sonra öteki ayağınıza geçerek bir kaç defa aynı hareketi tekrarlayın. Bunda da dikkat edeceğiniz nokta, vücudunuzun üst kısmının hareketsiz kalmasıdır.
  4. Bir ayağınızı öne doğru kaldırabildiğiniz kadar kaldırın, sonra arkaya doğru sallayın. Sallama sırasında bacaklar bükülmelidir. Öbür bacakla da hareketi tekrarlayın.

Bu hareketlerle karın kaslarınız güçlenip sırtınız daha esnek olacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

En Çok Okunanlar

Üste Git