PSİKOLOJİ

İNSAN İLİŞKİLERİNDE İŞİNİZE YARAYACAK 15 PSİKOLOJİK YÖNTEM

 

Hayatınızı kolaylaştıracak en kısa yöntemler ve sınırlı sayıda çözüm önerileri zihnimizin en sevdikleridir. O yüzden bu tarz kitaplar yazılar çokca okunur. Zannedilir ki birşeyler maddeleştirilince sorunlar da kolay çözülecek bize sihirli değnek değecek. Öyle olmasa da bizde size insan ilişkilerinde rahatlarıcak 15 yöntem den bahsedelim.

 

1.Birisiyle bir konu tartışırken karşısında değil, yanında durun. Bedenimizin bize yaptırdığı tam tersidir. Hep karşısına geçeriz. Ancak tartışmanın lehinize dönmesi için yanında olmalısınız.

 

  1. Birisinden birşey isteyeceğiniz zaman ‘Yardımına ihtiyacım var’ deyin. Egosunu okşayarak istediğinizi yaptırabilirsiniz.

 

  1. Karşınızdaki kişiyi önemsediğinizi göstermek için kullandığı cümleleri kendi cümlelerinizin içinde tekrar edin. Bunu çok belli ederek yapmazsanız iyi olur.

 

  1. Karşınızdaki kişiden olumlu bir karşılık almak için konuştuğunuz sırada ara ara başınızı sallayın. ‘ hı hı’ kelimeleri ile önemsediğinizi ve dinlediğinizi gösterin.

 

  1. Eğer isim hafızanız zayıfsa, yeni tanıştığınız birisiyle konuşurken sürekli ismini tekrar edin.

 

  1. Sorduğunuz soruya tam cevap alamadıysanız bekleyin. Israrcı olmayın. Konuşmanın devamında tekrar konunuza geri dönün.

 

  1. Konuyu ele alırken yapılan davranışlardan ziyade duyguları harekete geçirmeye odaklanın. Böylece son noktada başarı sizin olacaktır.

 

  1. Olmak istediğiniz kişiymiş gibi olun.

 

  1. Söylediklerinizi karşı tarafa kabul ettirmek istiyorsanız kendinizden emin konuşun.

 

  1. Bir grup içerisindeki ilişkileri anlamak için insanların bakışlarını takip edin.

 

  1. İlgisini uyandırmak istediğiniz kişinin vücut diline dikkat edin.

 

  1. Biri size karşı sözlü saldırıda bulunduğunda kontrolünüzü kaybetmeden durumu ona döndürün. ‘Size kızdıysa seni bu kadar kızdıran nedir’ diye sorun.

 

  1. Size daha önce yardım etmiş birinin tekrar yardım etme olasılığı yüksektir. O nedenle yardım istemeye ilk o kişilerden başlayın.

 

  1. Stres altına girerseniz sakız çiğneyin.

 

  1. Karşı taraf negatif bir durumdan bahsediyorsa (ki bizim halkımızın pek bir sevdiği şeydir) içinizden çarpım tablosunu sayın. Böylece duyguları vücudunuza almamış ve zihninizde düşünmemiş olursunuz.

 

Yorumları Görmek İçin Tıklayınız

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

En Çok Okunanlar

Üste Git