AİLE

İRADE GÜÇLENDİRME EGZERSİZLERİ

 

İradenin bir kısmı genetik bir kısmı çocukluktan kalan bir yapı olsa da bugün bir yetişkin olarak onu geliştiremeyeceğimiz ya da değiştiremeyeceğimiz anlamına gelmez. Diyette, öfke kontrolünde, üşengeçlikte kısacası her durumda kullanmanız gereken iradeyi güçlendirmek için bazı stratejilerden bahsedeceğim size.

İRADE GÜÇLENDİRME EGZERSİZLERİ NELERDİR?

1.Öcelikle kendinizi neden kontrol edemediğinizi düşünün. Ve hangi anlarda kontrolü kaybediyorsunuz bu durumlara bir bakın. Hayatlar zaten stresli, artık yaşam alanımızda sorumluluklarımız daha çok… Herşey güzel çocuğunuz ile oyunlar oynuyorsunuz tam o esnada gelip başınıza vuruyor. O kahkahalar ile gülüyor ancak sizin içinizde bir öfke dalgası yavaştan kabarmaya başladıysa işte orda durun. Bizim en büyük hatamız o esnada durmayarak bastımaya çalışmak oluyor. İçimizden gelen hisleri görmezden gelmeye çalışıyoruz ve gün geçtikçe bu durum artarak çoğalıyor. Sonra bir gün öfke patlaması haline geliyor. İlk anda iradenizi kullanmanız ilerleyen süreçte iradesizliğinize engel olacaktır.

2.İrade güçsüzlüğünüzü hisettiğiniz anda kendinize küçük bir mola verin. Örneğin karnınız oldukça tokken siparişini verdiğiniz bir koca dilim pasta. Eminim nefis olacaktır, tatlı da zaten karın doyurmaz ancak giysilerimizin içini doldurur. O yüzden yavaş yavaş farkına vardığınız bu durumlarda hemen kendinizi durdurup içinizde uyanan hisleri sorun. Neden o tatlıyı yemek istiyorsunuz? O tatlıyı yerseniz ne kazanacak yemezseniz ne kazanacaksınız? Kendinizi iyi sonuçlara odaklamak iradenizi güçlendirecek ve vazgeçmenizi sağlayacaktır.

  1. İradenizi arttırmanızı sağlayacak diğer bir öneri alışkanlıklarımızı değiştirmek, yapamıyorum dediğiniz şeyleri ısrarla bir süre yapmak. 21 gün kuralında bu süre boyunca yaptığınız birşeyden vazgeçemeyeceğiniz söyleniyor. 21 gün şekersiz beslenin canınız daha sonra istemeyecektir. Çünkü bu 21 günde bir davranışı yapmak iradenizi güçlendirecektir. Yeteri kadar çaba harcandığında irade kendiliğinden güçlenecektir. Üşendiğinizi hissettiğiniz ilk anda kendinizi yenin ve harekete geçin. İlle bir dış kontrol istiyorsanız kendinize bir günlük yapın her gün kontrol edin kendinizi.
  2. Özellikle çocuklarda yaptığımız kötü de olsa verilen görevleri kabul etmektir. Herhangi bir durumu üstünkörü yapmasına müsaade etmemeli, mükemmelliyetçi derecede takıntılı değil ama yapabileceği en iyi şeyi yapana kadar yanında olunmalıdır. Bu yetişkinler için de yapabileceğinin en iyisini yapana kadar kendini destekleme şeklinde olur.
  3. Bazen isteklerinizi bir dönem erteleyerek de iradenizi güçlendirebilirsiniz. Hazzı ertelemek özellikle çocukta işe yarar bir yöntem gibi gözükse de yetişkinde de odaklanmayı ve beklemeyi öne çıkartır. Özellikle tüketim toplumu olma yolunda hızla ilerleyen bizlere isteklerimiz anında bir dur demek ve hazzımızı erteleyerek sabretmek iyi bir irade güçlendirici egzersiz olacaktır.
  4. Sakin kalmayı bilmek için anı yaşamak dünde bahsettiğim gibi en önemlisidir. Bu yüzden günde en az 5 dk sakince oturup gözlerinizi kapatın ve nefesinize odaklanın. Düşünceleriniz dağılsa da siz tekrar toplayın ve odaklanın. Tekrar, tekrar, tekrar… Zamanla ne kadar işe yaradığını göreceksiniz.
  5. Aklınıza gelen şeyi hemen yapın ve harekete geçirin. Maksimum 5 sn. Bir kalem bir kağıt size yeter…

İradenizi güçlendirmenin ilk aşaması her daim karar vermektir. Şimdi kararınızı bir daha gözden geçirin. Bundan sonra hayatınızı nasıl yaşamak istiyorsunuz? Şimdi hareketsiz kalmak ve 40 yaşında kronik hastalıkların başlamasını mı? Yoksa şimdi tıka basa yiyip hareket edemeyecek  dereceye gelmeyi mi? Ya da üşengeçliğinizi arka plana atıp işleri bahane ederek yapmak istediklerinizi ertelemek ve başkalarına gıptayla bakmayı mı? Gerçekten ne istiyorsunuz içinizdeki duygunuza odaklanıp bir sorun haydi…

 

 

En Çok Okunanlar

Üste Git